Urbanisme informa del procediment de regularització cadastral que s’està duent a terme

663c5-ajuntament-tiffAmb motiu del procediment de regularització cadastral que s’està duent a terme a la totalitat dels municipis d’Espanya, inclosa Altea; Imma Orozco, regidor d’Urbanisme, ha explicat que ”en aquest procediment l’Ajuntament d’Altea actua com a mer informador, així doncs tots els veïns d’Altea que ho desitgen poden consultar la informació del cadastre a l’Ajuntament d’Altea, a la primera planta”.

Aquest procés de regularització està motivat per la incorporació de nous immobles, urbans o rústics, o les omissions que haja pogut haver en ampliacions de construccions o de reforma, rehabilitació, canvi d’ús, omissió de piscines, etc.; amb la finalitat que es garantisca l’adequada concordança de la descripció cadastral dels béns immobles amb la realitat immobiliària.

Per aquest motiu, i per dur a terme aquesta regularització, el contribuent està obligat a declarar qualsevol alteració de l’immoble, de manera que la Gerència del Cadastre cobra una taxa de 60 euros, per realitzar aquesta tasca d’ofici.

Com assenyalava Imma Orozco ”a la carta que rebran els ciutadans s’informa de l’obligació del pagament dels 60 euros, però no s’especifiquen els motius del pagament, aquesta informació només es pot conèixer si es va a les oficines del cadastre a Alacant o a través del web del cadastre, introduint el codi que apareix a la carta”. ”Per aquest motiu, afegia l’edil, volem informar els veïns d’Altea que des de la regidoria d’Urbanisme s’ofereix la possibilitat d’acudir a l’Ajuntament, a la primera planta, on el funcionari del departament del cadastre podrà facilitar-los tota la informació que requerisquen”.

També es poden consultar aquestes dades a les oficines de Suma Gestió Tributària o a Internet amb el codi segur que figura en les notificacions, entrant en www.sedecatastro.gob.es

Així mateix, en cas de modificacions aquesta regularització cadastral comporta la possible liquidació de l’IBI de tots els anys no prescrits, que són 4 anys, i només per la diferència entre el que s’ha pagat i el que s’hauria d’haver pagat, per al 2016 el rebut sortirà amb els nous valors.

Imma Orozco també ha assenyalat que es pot al·legar, ”i perquè no siga necessari anar a Alacant a realitzar aquesta al·legació, es pot gestionar des de les oficines de SUMA a Altea, o consultar a l’Ajuntament en què consisteix aquest procediment i com actuar referent al mateix”.

Anuncis